Nemaraš svojega telesa in se obrneš k hrani?







Opomba* (nisem noben psiholog, terapevt ali pa psihiater, sem samo oseba, ki deli svojo zgodbo in upa, da se te dotakne. Morda se ne strinjaš z mano in mojim mišljenjem- popolnoma OK. Če pa se najdeš v mojih besedah pa upam da najdeš oporo in morda povod za razmislek.)

Ta objava je namenjena vsem, ki se srečujete s kompulzivnim prenajedanjem, ali pa samo z negativnim odnosom ter prekomerno potrebo po kontroli vnosa hrane.

Moja zgodba se je začela nekako tako. Velikokrat sem prejela pohvale na račun moje postave, hkrati pa poslušala kako drugi obsojajo tiste, ki se na vzven ne zdijo tako 'fit'. Ob koncu gimnazije sem se znašla v zelo stresnem obdobju, ki je bilo polno sprememb s katerimi se nisem znala soočit. Imela sem občutek kot da mi vse uhaja iz rok. S tem sem pridobila tudi nekaj nepričakovanih kg in še preden sem se zavedala sem v ogledalu videla telo, ki se mi je je zdelo tuje. Ob pogledu nase sem večkrat občutila gnus, sram in strah, da sem izgubila še to. Strah, da bi se še bolj zredila, z mišljenjem- take me pa noben ne bo imel rad. In hkrati z željo, da bi imela ubijalsko postavo, katero bi mi vsi zavidali, hotela sem biti zaželjena, hotela sem pozornost. Da bi vsem, ki so mi večkrat dali vedt da nisem dovolj, dokazala, da sem 'boljša' od njih, da sem nekaj, kar oni nikoli ne bodo. Kot, da je vse kar sem- moje telo.

Od tu je izvirala ta želja po 'popolnem telesu' z instagrama. Takrat sem se 1. zares spoznala z osamljenostjo, vse mi je postalo dolgčas, nič me ni več zanimalo. Življenje je postalo kot ravna črta. Središče mojega dneva je bila hrana. Kaj bom jedla, koliko in kdaj ipd. Neka namišljena pravila, ki so mi dajala občutek kontrole, moči. Hrano sem ločevala na dobro in slabo. Kmalu tudi dobre/slabe dni. Kontrola mi je dala neke vrste oporo, a je ta občutek trajal le kratek čas.

Prepoved ima močan vpliv. Še preden sem se zavedala sem bila ujeta v začaranem krogu, ki nosi ime: kompulzivno prenajedanje. Več kontrole sem hotela, hitreje sem jo izgubila. Sram in sovraštvo sta bila moja notranja motivatorja. In tako sem par dni jedla 'dobro', potem pa je iznenada prišla nuja po prenajedanju. Nikakor se ji nisem mogla upreti, se ustavit. Takrat ne ješ, ker si lačen, al pa ker bi si želel piškota. Takrat poješ karkoli, tudi če ti ni dobro, samo da ješ. Samo da zapolniš praznino. Se prenaješ do take mere, da je fizična bolečina tako močna, da utiša psihično… Temu je seveda sledilo tudi pretiravanje s telovadbo, kot 'kazen' ker sem toliko pojedla.

Takrat si nisem predstavljala, da bi bilo sploh možno kadarkoli hrano vidt samo kot hrano in sebe spet kot Klaro, ki se veliko smeji, ki uživa v življenju. ki rada telovadi in se zdravo prehranjuje, ker želi skrbet zase. Ki se vidi za več kot samo 'telo'. Če bi mi nekdo rekel par mesecev nazaj, da se lahko čisto znebiš te miselnosti, mu ne bi vrjela. Ampak obljubim, da lahko! Ne čez noč, je proces, ki traja. Danes, grem skozi življenje s čisto drugačnim mišljenjem. Ljudi sprejmem in razumem z več sočutja in ljubezni, saj sama zelo dobro vem kako je, če tega ni. 

Če si se našel/našla v mojih besedah, naj ti še rečem, da nisi sam/a. V prihodnjih dneh bom delila tudi, kaj mi je pomagalo premagat ta začaran krog in kaj lahko poskusiš ti. Do takrat pa misel za razmislek: problem ni, ko se prenaješ, problem je preostanek tedna, ko se prestrogo omejuješ in premočno držiš 'kontrolo'.

Vaša Klara